הסכם גג לעיר עכו

במסגרת הסכם הגג שנחתם עם העיר עכו, ישווקו בה  כ – 17,780 יח"ד, אזורי מסחר ותעסוקה חדשים, ובנוסף יוקצו תקציבים לבניית מוסדות ציבור ביניהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט בעלות של כ-440 מיליון .

הסכם הגג נחתם אתמול (ד) בטקס שנערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי.

 

 טקס חתימת הסכם גג עם העיר עכו. מקור: דוברות עיריית עכו

 

כיום ישנן בעכו כבר כ-1,500 יח"ד בשלבי מכרזים המשווקים בשכונת צפון הכרם ג', כאשר 75% מהן שווקו במסגרת מחיר למשתכן.

 

בשנים הקרובות עד שנת 2021 צפויות להיות משווקות במסגרת מחיר למשתכן עוד כ- 16,279 יח"ד. ולאלה עשויות להתווסף באישור של הוועדה המקומית כ- 3,568 יח"ד מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה"כ צפי יח"ד כולל שישווקו בשנים אלה יעמוד על כ - 21,348 יח"ד.

 

מחצית מכלל יחידות הדיור החדשות מיועדות לבני המקום.

 

על מנת להתאים את מוסדות הציבור בעיר לצפי האוכלוסייה שעתידה לגדול בשנים אלו, במסגרת הסכם הגג יוקמו 121 כיתות גן חדשות, 538 כיתות בי"ס, 52 כיתות לחינוך המיוחד, 12 מעונות יום, 8 בתי כנסת, 3 מקוואות, 3 מתנ"סים, 3 ספריות ציבוריות ו – 7 אולמות ומגרשי ספורט.

 

גם הסכם הגג שנחתם עם העיר עכו הוא המשך ישיר לתכנית של שר האוצר להגדלת היצע הדיור, ולתכנית פיתוח הצפון והתקציבים התוספתיים שאושרו לאחרונה.

 

ההסכם משלים את העיקרון המנחה של הסכמי הגג והוא לספק לרשות המקומית אמצעים וגיבוי ממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יח"ד.

 

המודל של הסכמי הגג בא לענות במהירות יחסית לצורך ההולך וגובר בקרב הציבור ביניהם בעיקר הזוגות הצעירים לדיור זמין. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה אשר רלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, זאת בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן נחתמו ההסכמים.

 

שר האוצר משה כחלון:" היום אנחנו מכפילים את גודלה של העיר עכו עם למעלה מ-  17,000 יח"ד חדשות. הסכם הגג הזה יביא צעירים לעיר ויזניק אותה קדימה. עכו בכיוון הנכון. הסכמי הגג זו המדיניות הממשלתית וחלק מתוכנית ברורה ומובנת. לא התעוררנו בבוקר והחלטנו לעשות הסכמי גג, מחיר למשתכן, נטו משפחה, שיקום שכונות וכל תוכנית אחרת. התוכניות שלנו לא סקטוריאליות  ולא מיועדות לקבוצה זו או אחרת."

 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט:"כ - 18,000 יח"ד החדשות והתוספת של שטחי מסחר שייבנו במסגרת הסכם הגג שנחתם בעכו, יחזקו באופן משמעותי את העיר ואת מרחב הצפון והגליל המערבי כולו. זה הסכם שמתווסף לתנופת הבנייה האדירה במדינת ישראל ולחיזוק המשמעותי של הצפון והדרום, תוך עידוד ופיתוח התיישבות באזורים הללו, חיזוק האוכלוסייה בהם והחוסן הלאומי במרחב. חובתנו כממשלה להבטיח כי הערים והיישובים השוכנים בקצוותיה של הארץ ישגשגו ויצמחו מתוך שיקולים ביטחוניים ואסטרטגיים ארוכי טווח.

חובתנו לספק לאזרחי הצפון בכלל ולתושבי עכו בפרט מגורים נאותים במחירים סבירים, מקורות תעסוקה, חינוך איכותי וכמו כן תשתיות מתאימות".

 

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "בשנים האחרונות אנו משקיעים רבות בפיתוחה של עכו ותנופת הבנייה בעיר היא חלק מההתחדשות העירונית. אין לי ספק שההתחדשות תשפר את איכות חיי תושביה ללא היכר ותמקם את העיר עכו בראש מדד הערים האטרקטיביות למגורים. נמשיך לפעול בכל האמצעים על מנת שעכו תמשיך להתפתח ולשגשג בכל התחומים".

 

צפו בטקס החתימה :

 מקור: דוברות עיריית עכו.